Een winkelcentrum omtoveren tot een leef- en ontspanningsruimte

In het licht van de concurrentie door e-commerce en nieuwe koopgewoonten die steeds meer zijn gericht op doordachte consumptie, die eerder nuttig dan nutteloos is, moeten winkelcentra, retailparken, franchisenemers en outletcentra nieuwe hefbomen verkennen om aantrekkelijk te blijven.
Het gaat er nu om de commerciële ruimte om te vormen tot een gezellige plek waar het hele gezin een goede reden vindt om te komen, te blijven en terug te keren. Het winkelcentrum moet het plezier om te shoppen, dat nu aan snelheid inboet, omzetten in een plezier om te kuieren. Dat kuieren moet een kans bieden om verschillende dingen te beleven in diverse domeinen zoals handel, horeca en vrije tijd.

De speeltuin is een natuurlijk onderdeel van die strategische evolutie van winkelcentra en wordt een marketinginstrument om het domein Animatie te versterken. Zowel binnen als buiten wordt dit een plek waar gezinnen samenkomen, even pauzeren tijdens het winkelen, wat tijd met hun kinderen doorbrengen en uitgerust weer verder shoppen.


De speeltuin, een marketingtroef voor winkelcentra

De speeltuin is een essentieel onderdeel geworden van winkelcentra in aanbouw of renovatie. Ze bieden hun klanten daarmee een gezellige plek waar iedereen zich amuseert.
Het is ook een promotie-instrument voor commerciële vastgoedbedrijven die deze ruimte en de daaruit voortvloeiende financiële voordelen bij hun huurders kunnen promoten.

De speeltuin wordt een belangrijk onderdeel van het veelzijdige aanbod van de nieuwe generatie winkelcentra. Hij maakt deel uit van het klantenparcours en maakt winkelen leuker.

Het is een globale aanpak die nodig is om met succes een speeltuin te realiseren in het hart van een winkelcentrum of op de buitenparking van een winkelcentrum.

Milieu, gebruik en esthetiek zijn de aspecten waarmee rekening moet worden gehouden om een samenhangend en relevant antwoord te kunnen geven.

Speeltuigen die het goed doen in winkelcentra:


De juiste vragen om te stellen

Hier volgen enkele belangrijke punten waarmee rekening moet worden gehouden. De gespecialiseerde teams van Proludic doen dat systematisch om voor elk project voor een speeltuin of sportterrein in de retailsector het gepaste antwoord te kunnen bieden:

Omgeving

  • Zich aanpassen aan de beperkingen en het complexe renovatie- of bouwproces binnen het kader van de architectuur van het gebouw.
  • Spelen met transparantie, zodat klanten de etalages van nabijgelegen winkels kunnen zien en zin krijgen om de winkels binnen te stappen en te kopen.

Gebruik

  • De speeltuigen afstemmen op de leeftijdsgroepen en het aantal kinderen in het winkelcentrum.
  • De speelactiviteiten variëren om kinderen meer zin te geven er te gaan spelen.
  • Zorgen voor een indeling waarin kinderen en ouders zich thuis voelen.

Esthetiek

  • Speciaal voor de klant een speeltuin ontwerpen: een gepersonaliseerd thematisch universum creëren, aansluiten bij de architecturale identiteit van het winkelcentrum, vasthouden aan het marketingconcept van het merk, inspelen op de lokale identiteit, …
  • Inzetten op een opvallend speeltuig, zoals een grote toren, om een verrassingseffect te creëren.
  • Zich onderscheiden van nabijgelegen speeltuinen om gezinnen aan te trekken en ervoor te zorgen dat zij naar uw speeltuin komen in plaats van naar die in de openbare ruimte.

Proludic, de partner voor funshoppen

Proludic helpt winkelcentra, retailparken, franchisenemers en outlet centres hun aantrekkelijkheid te vergroten met speeltuinen en sportterreinen.
Winkelcentrum Orange-les-Vignes (groep Terranae) in Orange (84), winkelcentrum Leclerc La Belle Vie in Luçon (85) of Saint-Grégoire (29), Quai des Marques (groep Marques Avenue) in Talange (57) en Corbeil-Essones (91), IKEA in Villiers-sur-Marne (94), shopping mall Nova Eventis (groep ECE) in Leipzig (Duitsland), winkelcentrum Eperia in Prešov (Slowakije), Les Rives de l’Ornes (Groupe Apsys) in Caen (14), … Proludic werkte aan verschillende opstellingen met iedere keer weer andere uitdagingen.


Een aangepast productaanbod!

Met een assortiment van meer dan 1200 producten, talloze thema’s, de exclusieve personalisatietechniek Grafic Games en de mogelijkheid om maatwerkprojecten te realiseren, biedt Proludic aangepaste en relevante oplossingen op het gebied van sfeer, esthetiek, opwaardering en speelwaarde.


Getuigenis van een klant – Leclerc ‘La Belle Vie’ – Luçon

Leclerc ‘La Belle Vie’ – Luçon (Frankrijk)

Wij wilden activiteiten ontwikkelen voor kinderen, want daar is in de stad een schrijnend tekort aan. We zijn erg blij met het werk dat deze zomer werd verricht voor de aanleg van deze prachtige speeltuin. Het project was een groot succes in de winkel, en dan vooral in juli en augustus.

Romain Tanné, hoofd communicatie van het Leclerc-centrum in Luçon

De teams van Proludic garanderen elke cliënt ondersteuning van a tot z.
Naast het ontwerp, de vervaardiging in onze fabriek in Vouvray (Frankrijk) en de inrichting van speeltuinen of sportterreinen ontfermt Proludic zich ook over het beheer van elk project met een transversale en algehele coördinatie: installatie van de toestellen en speeltuigen, uitvoering van de inrichting, het leggen van de beveiligingsondergronden, klantendienst, onderhoud en service.


Informatie nodig? Neem contact met ons op:

Contact Page
Velden met een * zijn verplicht

Een bron van inspiratie voor uw winkelcentra: