Artikel gepubliceerd op 20 november 2023
Bij Proludic is inclusie een fundamenteel onderdeel van onze filosofie. Wij zijn ervan overtuigd zijn dat alle kinderen de kans moeten krijgen om samen te kunnen spelen en toegang moeten kunnen hebben tot dezelfde speelplaats.
Een kind met een beperking moet kunnen worden gestimuleerd om zijn motorische, sociale, zintuiglijke en cognitieve ontwikkeling te optimaliseren. Het kind moet zich gewaardeerd voelen met eenvoudige en aangepaste toestellen en dat kan met onze inclusieve speeltoestellen. Door mee te spelen, heeft het kind ook meer contact met kinderen zonder handicap.
Wij willen graag inclusie integreren in bestaande speeltuinen en bij nieuwe ontwerpen. Het ontwerp van een inclusieve speeltuin is geslaagd, zodra deze voor zoveel mogelijk gebruikers toegankelijk is en de verschillende behoeften van de kinderen met een beperking in balans zijn. Meer info over inclusieve speeltoestellen: Inclusie – Proludic NL
Recent
Het Vitale Schoolplein: meer dan spelen alleen!
Artikel gepubliceerd op 3 december 2024
Een vitaal schoolplein is meer dan alleen een plek om te spelen. Het Vitale Schoolplein van Proludic verandert schoolpleinen in groene, duurzame en uitnodigende speelplekken die het hele jaar door bespeelbaar zijn.
Diagnostische inclusie
Artikel gepubliceerd op 14 november 2024
Diagnostische inclusie analyseert en verbetert de toegankelijkheid en inclusie van bestaande speelruimtes of nieuwe projecten. Dit betekent dat we de voorzieningen beoordelen op basis van inclusiecriteria en aanbevelingen doen om deze te verbeteren.